همه چیز درباره اخذ جاب آفر عمان

همه چیز درباره اخذ جاب آفر عمان

جاب آفر عمان یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به این کشور است. عمان از لحاظ اقتصادی رو به پیشرفت بوده و فرصت‌های شغلی بسیاری با دستمزدهای مطلوب برای مهاجران فراهم کرده است. افرادی که نزدیک بودن موقعیت جغرافیایی کشور مقصد به ایران برایشان اهمیت دارد، عمان را در اولویت‌های خود برای مهاجرت قرار می‌دهند. ساده‌ترین روش برای دریافت جاب آفر، مراجعه به سایت‌های کاریابی و شرکت‌های معتبر است. سایت‌های Oxygen Oman، Competence HR و Randstad Middle East از معتبرترین سایت‌های کاریابی در عمان هستند.

جاب آفر عمان چیست؟

جاب آفر عمان دعوت‌نامه‌ای رسمی و مهم‌ترین شرط لازم برای دریافت ویزای کاری از کشور عمان است. این دعوت‌نامه اثبات می‌کند که نیروی کار بومی ماهر برای موقعیت شغلی مورد نظر در کشور عمان وجود ندارد و کارفرما به دلیل شایستگی‌های موجود، از شما دعوت به کار کرده است. این پیشنهاد شغلی باید شامل نام شرکت، حقوق و مزایا، وظایف شغلی، هویت کارفرما، مقررات کار و تاریخ انقضا باشد. همچنین نیازهای کارفرما و فرد متقاضی باید مشخصاً در آن اعلام شود.

مشاغل مورد نیاز عمان

لیست مشاغل مورد نیاز کشور عمان

اقتصاد پویا، ثبات سیاسی، نزدیک بودن به ایران، امکان کسب درآمد ارزی، امکان دریافت اقامت و اجازه کار برای همراهان، از مهم‌ترین مزیت‌های دریافت جاب آفر عمان هستند. کمبود نیروی کار در تمامی حوزه‌های نفت، گاز، آموزش، پزشکی و ساخت و ساز، بستر را برای فعالیت نیروی کار خارجی فراهم کرده است. هر ساله، لیست مشاغل مورد نیاز توسط وزارت کار عمان اعلام می‌شود. مهندسين و متخصصان IT، مديران پروژه، معلمان، متخصصان صنایع پتروشیمی و نفت و گاز و رشته‌های حوزه پزشکی و درمان جزو پردرآمدترین مشاغل در عمان هستند.

هرچند نیروی کار لازم در عمان تنها محدود به مشاغل سطح بالا نمی‌شود و این کشور به مشاغلی چون کارگر ساده، نیروی فنی، خیاط، هتلدار، حسابدار، نیروی امنیتی و غیره نیز نیاز دارد. افراد متقاضی با توجه به میزان تخصص و شایستگی‌های خود انتخاب و استخدام می‌شوند. بالاترین میزان درآمد در عمان مربوط به مهندسان، پزشکان و دندانپزشکان است. هرچند درآمد یک نقاش نیز به 1200 ریال عمانی می‌رسد.

شرایط دریافت ویزای جاب آفر عمان

شرایط اخذ ویزای جاب آفر عمان به طور کلی در دو دسته شرایط عمومی و خصوصی دسته بندی می‌شوند. شرایط خصوصی مانند محدودیت سنی، تخصص، تسلط بر زبان خاص و غیره توسط برخی از شرکت‌ها تعیین شده و در جاب آفر ذکر خواهد شد. از مهم‌ترین شرایط عمومی برای اخذ این ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر،
  • داشتن مهارت‌های زبانی،
  • ارائه سوابق کاری مرتبط،
  • داشتن حداقل سن مورد نیاز،
  • ارائه مدرک تحصیلی مورد نظر،
  • اثبات تمکن مالی.

فرد متقاضی برای دریافت ویزای کاری باید جاب آفر عمان را دریافت کرده باشد. این پیشنهاد کاری باید توسط یک کارفرمای عمانی ارسال شود. زبان رسمی کشور عمان زبان عربی است و فرد متقاضی باید در حد متوسط به این زبان تسلط داشته باشد. تسلط به زبان انگلیسی نیز در برخی از مشاغل بین‌المللی نیاز است. میزان تسلط بر هر زبان بسته به شغل متفاوت است و توسط کارفرما تعیین می‌شود. ارائه آیلتس ۶ یا ۵/۵ و سطح B2 زبان عربی برای دریافت ویزای کار عمان الزامی است.

متقاضیان در اغلب موارد باید سوابق کاری مرتبط با جاب آفر را ارائه دهند. این سوابق کاری و میزان مهارت فرد متقاضی در شغل‌هایی مانند پزشکی، مهندسی و مدیریتی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار هستند. این معیارها می‌توانند برگ برنده شما در ارزیابی و مقایسه با سایر متقاضیان باشند. هرچند بسیاری از شرکت‌ها نیز برای افراد بدون سابقه کار، فرصت‌های شغلی مناسبی را فراهم کرده‌اند.

شرط سنی لازم برای اخذ ویزای جاب آفر عمان ، زیر ۴۵ سال است. هرچند محدودیت سنی در برخی از مشاغل مانند پزشکی، مشاغل مدیریتی و آموزشی متفاوت بوده و به 50 تا 60 سال نیز می‌رسد. در هر صورت حداقل سن برای دریافت جاب آفر این کشور، 21 سال است. متقاضیان با توجه به نوع و زمینه شغلی باید مدرک تحصیلی مورد نیاز را ارائه دهند. کارگران ساده باید مدرک دیپلم، نیروهای ماهر باید مدرک فنی و فعالان در حوزه‌های پزشکی، مهندسی، مدیریتی و غیره باید مدارک دانشگاهی خود را ضمیمه پرونده کنند. مهاجرت به عمان با ویزای کار نیاز به اثبات تمکن مالی ندارد.

مدارک لازم برای جاب افر عمان

مدارک لازم برای اخذ ویزای جاب آفر عمان

برای دریافت ویزای جاب آفر عمان ، باید مدارک لازم را جمع‌آوری و ارائه کنید. قبل از هر چیز باید موفق به دریافت جاب آفر از سوی یک کارفرمای عمانی شده باشید. سپس با مراجعه به وب سایت رسمی Royal Oman Police، لازم است فرم درخواست الکترونیک ویزا را به یکی از زبان‌های عربی یا انگلیسی تکمیل کنید. فرد متقاضی و کارفرمای عمانی باید هر دو این فرم را امضا کنند. حال باید مدارک دیگر از جمله دو قطعه عکس رنگی ۶ در ۴، پاسپورت معتبر دارای حداقل ۶ ماه اعتبار، گواهی عدم سوءپیشینه و مدرک جاب آفر صادر شده از سوی وزارت کار کشور عمان را ضمیمه کنید. رسید پرداخت یا فیش واریزی هزینه­های درخواست ویزا، مدارک هویتی، مدارک دانشگاهی، گواهی سلامت پزشکی، سابقه بیمه و گواهی اشتغال به کار نیز از دیگر مدارک ضروری هستند.

مدت زمان اعتبار ویزای کار عمان

ویزای جاب آفر عمان و مجوزهای مربوط به وزارت کار، توسط کارفرما برای متقاضیان دریافت می‌شوند. این ویزا دو سال اعتبار دارد و تنها به افراد بین 21 تا 60 سال داده می‌شود. هرچند این ویزا بعد از اتمام دو سال قابل تمدید است.

سوالات متداول

بله، تنها افراد بین ۲۱ تا ۴۵ سال می‌توانند این ویزا را دریافت کنند. هرچند در برخی از مشاغل محدودیت سنی به ۶۰ سال نیز می‌رسد.

مدت زمان اعتبار ویزای جاب آفر عمان ۲ سال و قابل تمدید است.

سخن آخر

ویزای جاب آفر عمان به شما اجازه کار و دو سال اقامت در این کشور را می‌دهد. این ویزا برای افراد بالای 21 سال صادر شده و شرط آن دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای عمانی است که از طریق سایت‌های کاریابی انجام می‌شود. مؤسسه مهاجرتی رسا پرواز با ارائه مشاوره فردی، روند مهاجرت کاری به عمان را برای متقاضیان ساده‌تر کرده و در 0 تا 100 مسیر مهاجرت از گرفتن جاب آفر تا دریافت اقامت با شما همراه خواهد بود.

فرم مشاوره رایگان

فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

فهرست مطالب